Reklamy, promocje, akcje marketingowe prowadzone przez producentów żywności – wymagania prawne, orzecznictwo sądów
Angażowanie influencerów, prowadzenie kampanii, promocji, akcji marketingowych związanych z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród, w tym w kanałach social media na stałe wpisane jest w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców sektora żywnościowego. Jak zatem prowadzić działalność reklamową zgodnie z prawem?
W najprostszym ujęciu działalność reklamowa powinna być prowadzona z myślą o odbiorcy, o konsumencie. W tym kierunku przede wszystkim warto o dbałość by taki adresat nie był wprowadzony w błąd.
Działalności promocyjnej powinna towarzyszyć troska o należyte ujęcie akcji w ramach prawnych, np. poprzez sporządzenie regulaminu, a także podjęcie działań zmierzających do zachowania standardów etycznej reklamy.
Polecamy lekturę artykułu ekspertów SSW Pragmatic Solutions Jakuba Kubalskiego i Aleksandry Czubek z ostatniego wydania "Food-Lex">>