Zarządzanie roszczeniami konsumenckimi dotyczącymi żywności
Roszczenie konsumenckie dotyczące produktu to prawdziwe wyzwanie dla każdego producenta – zarówno prawne, jak i wizerunkowe.
Wystarczy jeden wpis w mediach społecznościowych informujący, że środek spożywczy wyrządził konsumentowi szkodę, a budowana latami renoma produktu lub marki może zostać poważnie nadszarpnięta, jeśli nie zrujnowana. W dłuższej perspektywie reklamacje konsumenckie są jednak nieuniknione, a kluczem do sukcesu jest umiejętne i skuteczne zarządzenie takimi roszczeniami, czy to zdarzającymi się pojedynczo, czy to występujących w większej liczbie (czasem nawet w różnych państwach jednocześnie).
Wystarczy jeden wpis w mediach społecznościowych informujący, że środek spożywczy wyrządził konsumentowi szkodę, a budowana latami renoma produktu lub marki może zostać poważnie nadszarpnięta, jeśli nie zrujnowana. W dłuższej perspektywie reklamacje konsumenckie są jednak nieuniknione, a kluczem do sukcesu jest umiejętne i skuteczne zarządzenie takimi roszczeniami, czy to zdarzającymi się pojedynczo, czy to występujących w większej liczbie (czasem nawet w różnych państwach jednocześnie).
Więcej w numerze kwartalnika „Food-Lex” 2/2021, dostęp dla prenumeratorów>>