Aktualności
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań Luty 2022
Zachęcamy do lektury kolejnego numeru miesięcznika „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań”, w którym znajdą Państwo najważniejsze informacje z krajowego, europejskiego i globalnego rynku pracy oraz podsumowania najciekawszych artykułów i raportów opublikowanych w lutym 2022 r.
W tym numerze zwracamy uwagę na:
- Z danych GUS wynika, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie ogółem (brutto) w sektorze przedsiębiorstw w styczniu 2022 r. wyniosło 6064,24 zł. W porównaniu z grudniem 2021 r. spadło o 8,7%.
- W styczniu 2022 r. najwięcej wolnych miejsc pracy i aktywizacji zawodowej zgłoszono w województwach: mazowieckim, śląskim i łódzkim, a najmniej w świętokrzyskim, podlaskim i opolskim.
- Według danych Eurostatu w grudniu 2021 r. najwyższe wskaźniki bezrobocia odnotowano w Hiszpanii (13,0%), Grecji (12,7%) i we Włoszech (9,0%). Natomiast najniższą stopę bezrobocia zarejestrowano w Czechach (2,1%), Polsce (2,9%) i Niemczech (3,2%).
Ponadto w raporcie podsumowanie badań o:
Rynek pracy w Polsce:
- Monitor Rynku Pracy (wyniki 46. edycji badania).
- Fachowcy poszukiwani. Analiza ofert pracy fizycznej.
- Rynek pracy w czasie COVID-19.
Europejski i pozaeuropejski rynek pracy:
- Comparing the outcome of Government responses to Covid-19.
- Artificial intelligence, platform work and gender equality.
- Minimum wages in 2022: Bigger hikes this time around.
Raport jest dostępny na stronie: https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/rynek-pracy-edukacja-kompetencje-aktualne-trendy-i-wyniki-badan-luty-2022
Źródło: PARP
Projekt
Sektorowa Rada ds. Kompetencji – Sektor żywności wysokiej jakości stanowi forum wymiany informacji o potrzebach i wymaganiach dotyczących zarówno kwalifikacji, jak i kompetencji pracowników wszystkich szczebli produkcji w Sektorze, z uwzględnieniem pracodawców, przedstawicieli edukacji formalnej i nieformalnej oraz rynku pracy.
Celem działania Rady jest zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych w Sektorze.